گنجینه

مهم بودن خوب است ولی ، خوب بودن مهمتر است

گنجینه

مهم بودن خوب است ولی ، خوب بودن مهمتر است

به نام حق
از اینکه از وبلاگ بنده بازدید کردید تشکر می کنم و امیدوارم به آنجه که در نظر داشتید رسیده باشید.
خوشحال می شوم از نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان بهره مند گردم.
التماس دعا...

آخرین نظرات

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

هنر درس بسیار زیبا و شیرینی است. هم برای دانشجویانی که آن را در طول نیمسال تحصیلی به‌عنوان یک واحد درسی در دانشگاه می‌گذرانند و هم برای دانش‌آموزانی که در زنگ هنر شرکت می‌کنند. درسی که سبب می‌شود هر آنچه در ذهن یک دانش‌آموز و یا یک دانشجو است، در قالب یکی از رشته‌های هنری بیان شود. با انجام فعالیت‌های هنری که در کلاس انجام می‌شود، دانش‌آموز به درک بهتری نسبت به خود، جهان و خالق می‌رسد، حس زیباشناسی دانش‌آموز افزایش می‌یابد، هوش و تخیل دانش‌آموزان افزایش یافته و تقویت می‌شود و استعداد و خلاقیت دانش‌آموز نیز شکوفا می‌شود.

درس هنر در دوره ابتدایی موضوعات مختلفی در بر‌می‌گیرد. از ارتباط با طبیعت شروع می‌شود و سپس با رشته‌های مختلفی چون نقاشی، کاردستی، تربیت‌ شنوایی، قصه و نمایش و...ادامه می‌یابد .

اما باوجوداین همه اهمیتی که درس هنر دارد نزد معلمان و مدیران مدرسه دارای کمترین اهمیت است.

در دوران تحصیلم در مدرسه به خصوص دورن ابتدایی بارها شاهد بودم که معلمان در ساعات درسی هنر مشغول انجام کارهای دیگری می شوند و به این درس و کار های دانش آموزان اهمیتی نمی دادند.حتی گاهی اوقات

طراحی آموزشی درس هنر (موضوع ساخت کار دستی)

طراحی آموزشی درس هنر

موضوع: ساخت کار دستی

گام ها 

نقش معلم

نقش دانش آموز

 

روش یاد دهی یاد گیری

ابزار و مواد

زمان

ایجاد انگیزه

نشان دادن اجزای متحرک یک عروسک

توجه و پاسخگویی

 

 

توضیح و پرسش و پاسخ

عروسک متحرک

5

پرورش ایده

ساخت شکل های متحرک

فکر کردن و پرورش ایده ی هنری در مورد ساخت شکل های متحرک

گروه های کوک

تخته و ماژیک

 

5

 

اجرای ایده

باتوجه به زمان داده شده و تفکر نمودن به دانش آموزان اعلام میکنیم که فعالت را شروع کنند.

در حین فعالیت دانش آموزان بالای سر آنها رفته و بازخورد مناسب می دهیم.

با توجه به ابزار و مواد داده شده نسبت به اخت شکل های متحرک اقدام میکنند.

 

گروه های کوچک واحد کار

چسب قیچی

کاغذ رنگی

مقوا

دکمه

 

 

 

15

جمع بندی

از دانش آموزان می خواهیم تولیدات هنری خود را جمع آوری کنند

دانش آموزان تولیدات هنری خود را جمع آوری و از طناب جلوی تابلوی کلاس آویزان می کنند.

نمایشی

طناب

گیره

میخ

 

10

ارزشیابی

ابتدا نظر خود دانش آموز پیرامون اثرش و نظر دیگران در مورد اثر پرسیده می شود و در آخر نظر کلی توسط معلم ارائه می گردد.

دانش آموزان در مورد تولید هنری خود توضیح می دهد و دیگران نیز اول نقاط مثبت و بعد نقاط ضعف را گوشزد می کنند و دانش آموز نظر دیگران و معلم را گوش می دهد

پرسش و پاسخ و توضیح

 

 

 

10

جمع

 

 

 

 

45

فایل PDF طراحی آموزشی درس هنر با موضوع کار دستی را می توانید در ادامه مطلب دانلود نمایید. 

بازی درمانی

مقدمه

کودکان را باید از چشم‌انداز رشد و تحول بررسی و درک کرد. نباید آن‌ها را بزرگ‌سالانی کم‌سال یا مینیاتوری از یک بزرگ‌سال در نظر گرفت. دنیای آن‌های جهانی از واقعیات عینی و ملموس است و آنان معمول تجربه‌های خود را در خلال بازی ابراز می‌کنند.

درواقع درمانگران باید به دنیای عاطفی کودکان راه یابند. به‌وسیله‌ی بازی و نه بیان کلامی. کودکان برخلاف بزرگ‌سالان که بیان احساسات آن‌ها کلامی است. برای کودکان بیشتر در بازی نمایان می‌شود.

جهت دانلود فایل کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید.