گنجینه

مهم بودن خوب است ولی ، خوب بودن مهمتر است

گنجینه

مهم بودن خوب است ولی ، خوب بودن مهمتر است

به نام حق
از اینکه از وبلاگ بنده بازدید کردید تشکر می کنم و امیدوارم به آنجه که در نظر داشتید رسیده باشید.
خوشحال می شوم از نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان بهره مند گردم.
التماس دعا...

آخرین نظرات

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

فواید بازی های رایانه ای

بازی: سرگرمی به چیزی ، ورزش ، تفریح ، قمار

بازی از دیدگاه اسپنسر:

اسپنسر می گوید: هدف عمده بازی، تخلیه نیروی اضافی بدن است که کودکان با لگد زدن، جیغ کشیدن، کشتی گرفتن و غیره انرژی اضافی را به مصرف می رسانند.

 

بازی های رایانه ای که امروز تقریباً در بیش تر شئون زندگی انسان ها راه یافته اند ، هم چون دیگر ساخته های دست بشر ، دو روی سکه دارند که یک سوی آن بهره گیری درست و مفید برای سرعت بخشی دقت در کارها و کمک به پیش رفت امور است و روی دیگر آن استفاده های نادرست و نابه جاست که گاه ، آسیب های فراوان را در پی دارد .

عاملی که بر تعداد طرفداران این بازی ها افزوده، قیمت مناسب آنها برای مصرف کننده است علاوه بر این چون کودکان و نوجوانان خود اجرا می کنند و در بطن بازی هستند برای آنها بسیار جذاب است. این بازی ها با استفاده از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج دنیایی از هیجان را به این انسان های تشنه جنب و جوش ارزانی می کند و همین جاذبه روح و جسم آنان را مطیع خود می سازد و به عالمی از تخیلات می برد که خود را محور و قهرمان اصلی ماجرا می پندارند.

 

انواع بازی های رایانه ای:

فرمول های ریاضی ابتدایی

فرمول های ریاضی:

تحلیل نقاشی کودکان

مقدمه

نقاشی یک فعالیت شخصی است که از دیدگاههای متفاوت می توان به تجزیه و تحلیل آن پرداخت. تفسیر نقاشی کاری بسیار ظریف، تخصصی و تجربی است. کودک باید خودش آزادانه موضوع نقاشی را اتنخاب کند و در مورد تصاویر کشیده شده برای شما حرف بزند. همچنین در تفسیر نقاشی سن کودک و رنگ‌های به کار رفته و... از اهمیت برخوردار است. از موضوعاتی که در نقاشی کودکان دیده می شود می توان به آدم، خانه، درخت، خورشید، ماه، حیوانات و خانواده اشاره کرد.

 

نقاشی و شخصیت کودکان

روانشناسان به طرق مختلف درباره کودکان تحقیق کرده اند که یکی از مهمترین آنها تجزیه و تحلیل نقاشی های کودکان است. نقاشی، کودک را در مراحلی که حواث اطراف خود را دسته بندی و عرضه می کند و روند تکامل یافته ای را از زمان خط خطی کردن ساده تا زمانی که خطوط معنی دار و مبتنی بر قوانین پرسپکتیو و شالوده منطقی را رسم می کند می توان چیزی شبیه خواب و رویا معنی کرد. نقاشی مانند خواب و رویا به کودک فرصت می دهد اطلاعات و اعمالی را که از دنیای بیرون کسب می کند از هم جدا و سپس آنها را دوباره تنظیم کند.

مدل سازی

مقدمه ای بر مدل سازی

خلاصه ای از واقعیت را مدل گویند. به بیان دیگر، نمایش مجرّد یا فیزیکی یک شیء، سیستم (سامانه) را (از یک نقطه نظر و نگاه خاص) مدل می نامند. مدل ها به دو نوع کیفی و کمی هستند. در واقع فرآیند ایجاد و انتخاب مدل ها را مدل سازی نامیده اند. مدل ها، انواع گوناگون داشته (مثل فیزیکی، ریاضی، عددی، نرم افزاری و ...) و کاربردهای متنوّع و فراوانی در همه زمینه های علوم و فن آوری دارند.

تبدیل یک مفهوم آماری، به زبان ریاضی، نوعی از مدل سازی است. که هرچه مفاهیم زبان ریاضی استفاده شده در آن ساده تر باشند، مدل سازی ارزش بیشتری دارد. مدل سازی علمی به مجموعه فرآیندهای مربوط به تنظیم، برگزینی، و اعتبارسنجی مدل های مورد نیاز جهت نمایش اشیاء و پدیده ها در علوم مختلف اطلاق می شود. با آنکه به مرور روش ها، تکنیک ها و نظریه های مختلفی برای مدل سازی در انواع زمینه های تخصّصی علوم گوناگون به وجودآمده است، نظریه های کلّی تر پیرامون مدل سازی های علمی در قلمرو فلسفه علوم، نظریه سیستم ها، و نمایش دانش قرار می گیرد.

مدل سازی یکی از تکنیک های ذهنی بشر می باشد که نه تنها برای اهداف علمی، بلکه برای انجام امور روزمره بشر به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند ایجاد و انتخاب مدل ها را مدل سازی می نامند.

تعریف لغوی مدل سازی

...