گنجینه

مهم بودن خوب است ولی ، خوب بودن مهمتر است

گنجینه

مهم بودن خوب است ولی ، خوب بودن مهمتر است

به نام حق
از اینکه از وبلاگ بنده بازدید کردید تشکر می کنم و امیدوارم به آنجه که در نظر داشتید رسیده باشید.
خوشحال می شوم از نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان بهره مند گردم.
التماس دعا...

آخرین نظرات

۲۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس

به نام خدا

خلاصه کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی(روشها و فنون تدریس) حسن شعبانی . تهران:انتشارات سمت،1382

توجه به هنر کودکان

دستهای او ابتدا حرکتی آزاد و غیر ارادی دارند، ناگهان در میان خطوط نقطه‌ها شکل می‌یابد، مار، خانه، خورشید و صورت انسان. شادی اکتشاف، انگیزه تازه‌ای می‌شود برای کوشش مجدد و موفقیت، او را به هیجان می‌آورد. حال اوست که خطها و رنگها را در اختیار دارد و دلشاد از قدرتی که یافته است به آفرینش می‌پردازد.‌ کودک بزرگ می‌شود و

مفهوم همدلی و ایجاد آن در کودک

امروزه فرزندان ما اغلب با جریانی پر از تشویش،خشونت،مواد مخدر ،بی رحمی و بی ادبی مواجه هستند؛همدلی شاید بهترین پادزهر باشد.فرزندان ما با یاد گرفتن همدلی با دیگران می توانند در ایجاد جهانی صلح دوست تر و بردبارتر سهم داشته باشند . نشانه هایی از یک همدلی قوی که باید با بچه ها در میان گذاشت. افراد به شیوه های گوناگونی با دیگران همدلی می کنند و

بازی و ایجاد خلاقیت در کودکان

مادران و به دنبال آن روان شناسان پس از مشاهده ی کودک و نیاز او به بازی و تحرک، نتیجه گرفتند که کودکان در سنین نوزادی به بازی های حسی – حرکتی نیاز دارند. سپس بازی های تخیلی و پس از آن بازی های قاعده دار.  پیاژه بازی های دوران کودکی را به سه دسته تقسیم می کند. 

مفهوم خلاقیت

امروزه‏، چهارچوب روانشناسی به ما اجازه می‌دهد که بر این عقیده باشیم فرایند خلاقیت ذاتی نیست بلکه می‌تواند آموزش داده شود. ما از طریق آموزش می‌توانیم به کودکان یاد دهیم که به راههای غیر معمولی فکر کنند و از طریق تفکر واگرا به بررسی مشکلات پرداخته و به راه حلهای مناسب دست یابند. مساله این است که اجازه تفکر در این حیطه را به مربیان بدهیم که جریان خلاقیت، جریانی از قبل ساخته شده نیست، بلکه روندی زاینده و قابل تغییر می‌باشد.

خلاقیت و روند تفکر خلاق

با توجه به این که خلاقیت می تواند شکننده محدودیت ها، بر اندازنده ناتوانی ها، شکافنده ناشناخته ها و یابنده نا دانستنی ها باشد این سوال مطرح می‌شود که چه نوع تصاویری می تواند الهام بخش کودکان در انجام کارهای خلاق باشدو چگونه می توان نسلی متفکر و خلاق پرورش داد؟در رابطه با پرورش خلاقیت، پژوهش ها ثابت کرده اند که افراد خلاق به مراتب بیشتر از افراد غیر خلاق توانایی پرورش خلاقیت را در دیگران دارند.

مفهوم خلاقیت

ریشه این اصطلاح در نوع و روش فکری انسان نهفته است. در حقیقت فرد خلاق کسی است که از ذهنی جستجوگر و آفریننده برخوردار باشد.

جام جهانی

تصاویر ورزشگاه هایی که تیم ملی فوتبال کشورمان در آنها به مصاف حریفان خواهد رفت.

مجسمه های غول پیکر گیاهی

بزرگترین نمایشگاه ساخت مجسمه های بزرگ با گیاهان زنده در ایالات متحده به تازگی آغاز شده است. در باغ گیاه شناسی آتلانتا 28 مجسمه غول پیکر با گیاهان مختلف ساخته شده اند و به نمایش عموم گذاشته شده اند.

امید وارم از دیدن این تصاویز لذت ببرید.

دریا باش

کودکی که لنگه کفشش را دریا از او گرفته بود روی ساحل نوشت

 

دریا دزد کفشهای من

 

مردی که ازدریا ماهی گرفته بود، روی ماسه ها نوشت
 
دریا سخاوتمندترین سفره هستی

موج آمد و جملات را با خود شست.....؛


   تنها برای من این پیام را گذاشت:


برداشتهای دیگران در مورد خودت را، در وسعت خویش حل کن تادریا باشی

سر آغاز

ما ز هر صاحب دلی  یک رشته فن آموختیم
عشق از لیلی  و صبر از  کوه کن   آموختیم
گریه از مرغ سحر،خود سوزی از پروانه ها
صد سرا ویرانه شد ،تا ساختن آموختیم  ...